قبل از ورود به رابطه عاطفی چه کارهایی باید انجام دهیم

قبل از ورود به رابطه عاطفی چه کارهایی باید انجام دهیم

 روابط عاطفی، روابط پیچیده‌ای هستند. اگر اهداف، انگیزه‌ها و انتظارات دوطرف هماهنگ نباشند، سرنوشت رابطه به تباهی کشیده می‌شود. خیلی راحت است که از مسئولیت شانه خالی کنیم و همه‌ی تقصیرها را گردن طرف مقابل بیندازیم، اما بهتر این است که هرکس، اول از همه، در زندگی شخصی خودش نکاتی را رعایت کند تا به یار خود این امکان را بدهد که شریک خوبی بشود. اگر می‌خواهید تجربه‌ی خوبی از رابطه‌ی عاطفی خود داشته باشید، حتما این مقاله را با دقت بخوانید و تمرین کنید تا این موارد را در زندگی‌تان عملی کنید. با چطور همراه باشید.

۱. همان کسی شوید که آرزویش را دارید

اولین قدم این است که از خود بپرسید آیا همان کسی هستید که آرزویش را داشتید؟ چه رفتاری را در دیگران ستایش می‌کنید؟‌ ضعف‌هایتان چیست؟ اگر فکر می‌کنید لازم است، فهرستی از تمام خصوصیاتی که همیشه خواستارش هستید، تهیه کنید. بعد برنامه‌ریزی کنید تا آنها را به‌دست آورید. با تمرین، بهترین می‌شوید.

۲. رنگ و بوی جذابیت به زندگی‌تان هدیه کنید

اگر زندگی‌تان برای خود شما جذابیتی ندارد، چرا باید برای دیگران جذاب باشد؟ چرا فرد دیگری باید وارد زندگی معمولی شما و جزئی از آن بشود؟ کارهایی انجام بدهید که شادتان کند و باعث شود برای شروع هر روز جدیدی هیجان داشته باشید. چیزهایی پیدا کنید که دل‌تان بخواهد با علاقه دنبالش کنید و پیشرفت‌هایتان را با اطرافیان‌تان به‌اشتراک بگذارید. اگر زندگی‌تان به‌اندازه‌ی کافی جالب است، پس چرا معطل می‌کنید؟ وقت آن رسیده که دنبال عشق بروید! مطمئن باشید عشق راهش را به سمت زندگیِ جذاب شما پیدا خواهد کرد.

۳. ببینید چه چیز شما را سر شوق می‌آورد

یکی از راه‌های ساختن زندگی جذاب این است که لااقل چیزی را پیدا کنید که نسبت‌به آن از ته قلب احساس اشتیاق کنید. شاید عاشق گشت‌و‌گذار باشید. شاید هنر، هیجان‌زده‌تان کند. هرچه هست، سعی کنید آن را بیابید و بخش زیادی از زندگی‌تان را برای رسیدگی به آن صرف کنید.

۴. گذشته را در گذشته رها کنید!

بالاخره همه خاطرات و تجاربی دارند که ترجیح می‌دهند فراموش‌شان کنند، اما برخی قدرت فراموش کردن ندارند و همیشه خاطرات بدشان را در چمدانی با خودشان حمل‌ می‌کنند. این چمدانِ سنگین، آنها را از حرکت بازمی‌دارد. یاد بگیرید که بی‌خیال کسی بشوید که دیگر در زندگی‌تان نیست. کسانی که شما را ناامید کرده‌اند، فراموش کنید. به چشم‌انداز روبه‌رو بنگرید و از حرکت باز نایستید.

۵. منظم باشید

وقتی بدانید که کنترل اوضاع زندگی‌تان در دست‌تان است، اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهید داشت. همین موضوع شمارا جذاب‌تر خواهد کرد. به همه‌چیز نظم بدهید. خانه‌تان را مرتب کنید. ماشین‌تان را تمیز کنید. حتی فهرست دوستان فضای مجازی‌تان را بازبینی کنید! هیچ‌کس دوست ندارد با فردی شلخته که زندگی‌ بی‌سرو‌سامانی دارد، وارد رابطه شود. هیچ تعجبی ندارد که در این وضعیت نابه‌سامان حتی نتوانید مایه‌ی آسایش خودتان شوید، چه برسد به نفر دوم!

۶. مراقب خودتان باشید

هرکاری از دست‌تان برمی‌آید انجام دهید تا انرژی‌تان حداکثر باشد. زندگی‌تان را با چیزهایی پر کنید که شادتان می‌کند و اشتیاق‌تان را برای زندگی‌کردن افزایش می‌دهد. شاید دویدن شما را سرحال می‌کند. شاید کاهش وزن به شما حس خوبی می‌دهد. شاید یک پیاده‌روی کوتاه قبل از شروع روز کاری به شما انرژی می‌دهد. هرچه هست، کارهایی انجام بدهید که باعث ایجاد احساس سلامتی و خوشحالی در شما شود.

۷. دیگران را با کم‌وکاستی‌هایشان بپذیرید

یکی از سخت‌ترین کارها در زندگی این است که بپذیرید دیگران برای این زندگی نمی‌کنند که انتظارات شما را برآورده کنند. دیگران را همان‌طور که هستند، بپذیرید. یاد بگیرید ضعف‌های دیگران را قبول کنید. ازدواج دلپذیر ازدواجی است که هردو طرف قادر باشند در کنار هم احساس راحتی کنند. اگر می‌خواهید اطرافیان‌تان را فراری دهید، به‌طور مداوم قضاوت‌شان کنید تا از دست‌تان کلافه شوند و ترک‌تان کنند.

۸. عاشق زندگی باشید

ژنرال پنج ستاره و سیاست‌مدار آمریکایی، دوایت آیزنهاور (Dwight Eisenhower)، گفته است: «بدبینی هیچ‌گاه پیروزِ میدان نبوده است». همین جمله درباره‌ی زندگی هم مصداق دارد. با همه‌ی منفی‌نگری‌هایی که در دنیا وجود دارد (مثل بمب‌گذاری‌ها، حملات موشکی، شایعات خبرگزاری‌ها و…) هیچ‌کس اعصاب این را ندارد که پای شنیدن منفی‌بافی‌های شما بنشیند. چیزهایی از زندگی پیدا کنید که عاشق‌شان هستید. تنها زمانی‌که نسبت به زندگی‌تان احساس رضایت داشته باشید، می‌توانید این شادی را به دیگران منتقل کنید

مقاله های مرتبط :

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments