رسالت زندگی، مهمترین چیز برای زندگی

رسالت زندگی، مهمترین چیز برای زندگی

سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما همراهان همیشگی سایت سخن امید
با توجه به اینکه ما همواره در مجموعه سخن امید برای شما عزیزان دوست داریم به بهترین وجه و کاملترین نکات آموزشی را جهت رشد و پیشرفت بزرگتان داشته باشیم، امروز به مطلبی بسیار مهم رسالت زندگی که بسیار جهت رشد و موفقیت موثر هست میپردازیم. و خواهشمندیم که جهت رشد خودتان این مقاله را با دقت بخوانید.

رسالت فردی
شاید شما هم راجع به رسالت ، در ذهنتان موردی ثبت شده باشد اما امروز میخواهیم متفاوت به این مسئله مهم نگاه کنیم

تا بحال به این فکر کرده اید که هدف از خلقت ما انسانها چیست و از زندگی در این دنیا چه هدفی داریم. به نظر شما آیا خداوند ما را که بهترین خلق آفرینش هستیم جهت یک زندگی خواب و خوراک این جور چیزها آفریده و بعد از این دوباره به سوی خودش برگردیم، یا ما را جهت رشد و موفقیت خودمان و شهرمان ، کشورمان و بعد از جهان زندگیمان آفریده است؟

همانطور که مشخص و واضح است این است که هدف خلقت ما انسانها بسیار بزرگتر از یک زندگی خواب و خوراک معمولی است و قطعا با توجه به اینکه روح خداوند متعال درونمان هست باید تاثیر گذاری نسبت به جامعه و جهان خود داشته باشیم تا بعد از رفتن ما از این دنیا اسم و رسمی از ما بجای بماند.
خب به نظر شما این مهم چگونه امکانپذیر و دست یافتنی است؟
مورد مهمی که در جهت تحقق این مهم وجود دارد این است که هر فردی برای خودش رسالت بزرگی داشته باشد.


اما رسالت چیست؟
رسالت  همان هدفی است است که هر فردی باید در زندگی خودش داشته باشد اما هدف بیشتر نگرش شخصی و  نفع به خود را دارد اما رسالت هدفی است برای بهتر زندگی کردن و شاد بودن  همه انسنانها.

در حقیقت اگر هر فردی رسالتی را برای خودش مشخص کند، دیگر هدفهایش را هم پوشش میدهد و میتواند هم خود و هم جامعه و جهان خود را به خیر و خوبی برساند.

با توجه به این که دین ما هم کمک کردن و خیر رساندن از همه لحاظ را بسیار توصیه نموده ، میتوان فهمید که رسالت فردی چقدر جایگاه بالایی نزد خداوند وجود دارد.
اگر به زندگی نامه های افراد موفق در کل دنیا نگاهی بیندازید میتوانید بفهمید که همه آنها رسالت مقدسی برای خودشان به جهت کمک کردن از همه لحاظ به جوامع خود و جهانشان را داشته اند و همواره ، دغدغه خیر رساندن چه مادی و چه معنوی را داشته اند.
در کل هر فردی در این دنیا باید رسالتی را برای خودش مشخص نماید . چند نمونه از رسالتهای مختلف را مثال میزنیم:

رسالت کمک رسانی معنوی جهت امورات دینی
رسالت کمک رسانی فرهنگی جهت کارهای تربیتی
رسالت کمک رسانی اجتماعی مانند مشاوره نحوه زندگی
رسالت کمک رسانی مادی به افراد کم بضاعت
رسالت کمک رسانی آموزش رشد شخصی و توسعه فردی جهت  موفقیت انسانها
و خیلی از رسالتهایی که میتوان نسبت به علایق شخصی هر فردی انتخاب کند

اما اگز شما بزرگوران دقت کرده باشید ، میبینید که افرادی که دارای رسالت فردی بوده اند بسیار در زندگی خود هم از همه لحاظ موفق شده اند. دلیلش هم این است که خداوند برکت بی حسابی به آنها داده و در همه ابعاد زندگی رشد و پیشرفت نموده اند.
حال که نسبت به این موضوع آگاه شدیم بیایید همه باهم در جهت برگزید رسالتی بزرگ برآییم و خیر و خوبی را از همه جهت به همشهری و هموطن و حتی افراد کشورهای دیگر، برسانیم.
اگر برای این موضوع سوالی داشتید و یا احتیاج به مشاوره ای داشتید که خواستید رسالتتان را متوجه بشوید و همواره رشد کنید مجموعه ما با تمام وجود در خدمت شما می باشد.
شاد و پیروز باشید.

مقاله های مرتبط :

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments