هدف گذاری کنید تا حالش را ببرید

هدف گذاری کنید تا حالش را ببرید

با سلام و احترام خدمت شما  همراهان همیشگی سایت سخن امید . امیدواریم که همیشه حالتان عالی باشد و برای موفقیت های بزرگ خود اقدام ها و عادت های مثبت و سازنده ای داشته باشید.

اما امروز در مورد مسئله مهم هدف گذاری در زندگی، قصد داریم به این مهم با تمام وجودمان جهت رشد شما در جهت موفقیت بزرگتان، بپردازیم
یک سوال بسیار مهم. اصلا هدف گذاری چیست ؟


فرض کنید شما قصد مسافرت دارید آیا شما هر موقع که وقتش و حالش را داشتید به مسافرت میروید یا از چند روز قبل و یا از چند هفته قبل مقصد، نوع تفریح و هزینهای مسافرتتان را پیش بینی میکنید و طبق علایق خودتان برنامه سفر مهیج را آماده میکنید.
بله قطعا مورد دوم یعنی هدفی را برای خود برای سفر و تفریح مهیا میکنید و طبق آن برنامه ریزی را انجام میدهید و در حین سفر خوشحال و راضی خواهید بود.
حال بیایید همین مورد را به کل زندگیمان مرتبط کنیم و متوجه میشویم که در همه ابعاد زندگی باید دارای مقصد برای رسیدن باشیم و همیشه یک هدف خاصی را جهت رسیدن به آن دنبال کنیم .


در کسب و کارمان قصد داریم به کجا برسیم همینطور در زندگی شخصی و خانوادگی چطور یا به چه ماشین  یا خانه ای علاقه داریم که از آن احساس لذت ببریم یا در بحث معنویات و مذهبی به چه جایگاهی قصد داریم برسیم و یا خیلی چیزهای دیگر از کوچکترین مورد تا بزرگترین ، که در همه آنها باید هدف گذاری مناسب با شرایط و علایق خودمان داشته باشیم.
مرتبا و دائما باید هدف گذاری های خودمان را به روز کنیم و همیشه در جاهای مختلف زندگیمان اهدافی برای رسیدن داشته باشیم . بعد از چند سال به این سبک زندگی کردن متوجه میشویم چقدر حالمان در زندگی خوب شده است و لذت بیشتری از زندگیمان میبریم. و اینگونه میشود که متفاوت از دیگران میشویم و دستاوردهای ما هم متفاوت خواهد شد و اثر گذاری هایمان در شهر و کشور و دنیای ما بیتشر و بیشتر خواهد شد
دیدید که از یک موردی مهمی بنام هدف گذاری میتوانیم به چه جایگاه بالایی در زندگی خودمان برسیم .

هدف اصلی زندگی

حال شاید برایتان یک سوال پیش بیاید که هدف اصلی  ما در زندگی چیست ؟

در جواب این سوال باید عرض کنم که با توجه به اینکه خداوند متعال ما را از روح خودش آفریده و تواناییهای بسیاری به ما داده است  و  به خودش جهت آفرینش ما تبریک گفته است از ما انتظار دارد که اینبنده نامحدودش به دستاوردهای بزرگی برسد و اثر گذاریهای فراونی روی کره خاکی یا فراتر از آن در منظومه شمسی و یا حتی بیشتر داشته باشد
ما قطعا با هدفگذاریهایی که در کل ابعاد زندگی مان خواهیم داشت به این هدفی که خداوند از خلقت ما داشته خواهیم رسید و به فردی تبدیل میشویم که خداوند متعال از ما انتظار داشته و به رشد و موفقیت های روز افزون   میرسیم.

سوال: چگونه هدف گذاری  کنیم؟

هدف گذاری دارای موارد بسیاری میباشد.  اولین و مهمترین نکته دراین مورد مکتوب کردن آنها میباشد. یعنی اینکه یک دفتر مخصوص هدفگذاری داشته باشیم و همیشه در آن نوع هدف و کارهایی که برای هدفمان انجام میدهیم بنویسیم این مانند یک مسیریاب همیشه به ما کمک میکند که هیچوقت از مسیر اصلی هدفمان خارج نشویم و به حواشی توجه ننموده و در مسیر موفقیت های روز افزون بزرگمان بمانیم.


حال میتوانیم هدف گذاری مان را سه دسته کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت تقسیم نماییم . امروز برای فردا در دفتر برنامه ریزی و اهداف ، هدف گذاری کنیم ،این ماه برای ماه بعد، و امسال برای سال بعد هدفگذاری نماییم. این کار بسیار مهم است و باید بصورت عادت برای هر فردی در بیاید.
مورد بعدی اینکه هدفگذاری باید طبق علایقمان باشد و با احساس پنج گانه قابل درک باشد و قابل اندازه گیری  باشد و در این راستا تصویر سازی ذهنی بسیار به ما کمک میکند

در هدف گذاری مورد بسیار مهمی که وجود دارد این است که هدف باید به گونه ای باشد که ما را به حرکت درآورد .یعنی چیه؟
یعنی اینکه طوری باشد که صبح ناخودآگاه به شوق هدف از رختخوابتان برخیزید و بدنبالش هدفتان بروید و اشتیاق سوزانی برای رسیدن به آن داشته باشد  و شما باید طبق این مهم اهدافتان را انتخاب نمایید و شوق و لذتی برای رسید به هدف ذاشته باشد که البته این مهم مسیر را نیز برای شما مهیج خواهد کرد.

حال که نسبت به این هدفگذاری آگاه شدید پس چرا نشستید . با تمام وجودمان از شما خواهش میکنیم که الان  یا در اولین فرصت در دفترمخصوص هدفگذاریتان ، اهداف را بنویسید و برنامه ریزی خاص آن را یادداشت کنید و اشتیاق سوزانیث برای اهدافتان پیدا کنید و رشد کنید و رشد کنید و رشد کنید
نگران نباشید مجموعه ما هم با تمام وجود در خدمت شما بزرگواران جهت اجرای صحیح این مهم ، میباشد. فقط کافی است با ما در تماس باشید
موفقیت های روز افزون در انتظار شماست ، پس از همین الان شروع کنید و خودتان را رشد دهید.

ممنون از اینکه همراهمان بودید
شاد و پیروز و موفق و تندرست باشید در کنار خانواده محترمتان و زیر سایه امام زمان علیه السلام

مقاله های مرتبط :

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments