روش های شاد کردن خانم ها در زندگی

روش های شاد کردن خانم ها در زندگی

 

یکی از مواردی که در زندگی مشترک از اهمیت بسیاری برخوردار است، خوشحال کردن همسر است. زمانی که انتخاب و نوع زندگی زن و شوهرکسب شادی باشد، آنها می‌توانند با آسودگی بیشتری به حل مشکلات بپردازند و بالطبع فرزندانی شاد را هم پرورش بدهند. زن از پایه‌های اصلی بنیان خانواده است و اینکه شوهر چه راهکاری برای شاد کردن همسر اتخاذ کند بسیار مهم است. برخی از مردان نسبت به رفتاری که باید در مقابل همسر خود انجام دهند اطلاعات کافی ندارند و شاید اصلاً هم تمایلی به انجام این کار نداشنه باشند. شاد کردن همسر باعث میشود روابط خانوادگی بهتری برقرار شود. ذیلاً راههایی برای خوشحال کردن همسر برای آقایان ارائه میشود:

 

 به نیازهای روحی- روانی همسرتان توجه کنید

از آنجا که هر خانمی مثل یک آقا یک انسان است، طبیعتاً مجموعه‌ای از نیازهای روحی – روانی را در خود دارد که توجه به این نیازها  بر روی سلامت روان او و همچنین بهبود روابط زوجین تأثیر بسیار زیادی دارد. برخی نیازهای اساسی زنان، نیاز به دوست داشتن، دوست داشته شدن، تعلق داشتن، امنیت و آزادی و اعتماد به نفس است.

توجه به این نیازها و برآورده کردن آن‌ها از طریق همسر یکی از راه‌‌های شاد کردن خانم‌هاست.

 

 محبت کلامی داشته باشید

اکثر مردها بر این تصورند که دوست داشتن همسر را باید در عمل اثبات کنند  و اینکه وقت و انرژی خود را برای تامین نیازهای خانواده صرف می‌کنند نشان دهنده محبت آن‌هاست. اگرچه ایرادی بر این باور نیست، اما زنان علاوه بر نیاز به محبت در عمل،  نیازمند محبت کلامی هم هستند.

اکثر ما آگاهیم که زنان نسبت به مردان روحیه حساس‌تری دارند و اینکه همسرشان به آن‌ها ابراز دوست داشتن کند، بسیار برایشان لذت بخش است. زنان به شنیدن جمله “دوستت دارم” از سوی شوهر نیازمند هستند و تمایل دارند از علاقه او به خود مطمئن شوند تا در آرامش فکری بیشتری در کنار همسر خود زندگی کنند.

 

صادق و راستگو باشید

زنان دوست دارند در جریان مسایل مهم زندگی همسرشان باشند و از اتفاقاتی که در زندگی او می گذرد مطلع شوند. راستگویی و صداقت برایشان این معنی را دارد که همسرشان به آن ها اعتماد دارد و این اعتماد آن ها را بسیار خشنود میسازد. البته لازم به ذکر است که نیازی نیست کوچکترین مسائل خود را با او در میان بگذارید چیزی که مهم است، گفتن مسائل مهم و تأثیر گذار است. تداوم این کار باعث افزایش شادی در زندگی زنان می‌شود.

 

 وفاداری در رابطه را فراموش نکنید

اینکه زنان بدانند که برای همسرشان خاص و منحصر به فرد هستند برایشان بسیار مهم است. از اینکه خاطر جمع باشند که همسرشان جز او زن دیگری را برای دوست داشتنن مناسب نمی‌بیند و فقط به او فکر می‌کند، او را سرشار از حس عشق و خوشحالی می‌کند. پس وفاداری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خانواده موفق است که بر فرزندان و رفتارهای آینده آن‌ها هم تأثیرات بسیاری خواهد گذاشت.

 

تکیه­ گاه مناسبی برای او باشید

زنان دوست دارند همیشه و بخصوص در هنگام مشکلات، همسرشان را در کنار خود ببینند.  زنان دراین مواقع به یک تکیه گاه انسانی احتیاج دارند و چه بهترکه آن فرد همسرشان باشد.

 

 برای با او بودن برنامه ­ریزی کنید

اگر خودتان و یا حتی همسرتان شاغل هستید، بهتر است زمانی را برای با هم بودن در نظر بگیرید. این که همسر شما متوجه شود  با وجود مشغله کاری سعی شما بر این است که با همسرتان و در کنار او باشید، باعث خوشحالی بسیار او می‌شود.

 

به حرفهای او گوش دهید

وقتی همسرتان مشغول صحبت کردن با شماست به او گوش دهید. زنان تمایل دارند صحبت کنند و وقتی حرف های او را واقعا گوش دهید بسیار خوشحال می شوند. خیلی از خانم‌ها از بی توجهی همسرانشان به آن‌ها گله مند هستند، بنابراین اگر به حرفهای آنها توجه کنید این گله مندی برطرف خواهد شد.

 

با همسرتان مهربان باشید

تشکر و قدردانی یکی از کارهایی است که همسرتان را خوشحال میسازد. در این صورت همسرتان احساس  ارزشمندی میکند. تشکر و قدردانی از همسر باعث تقویت انگیزه برای زندگی و تداوم کیفیت خانواده خواهد بود.

 

 به او احساس امنیت بدهید

یکی از نیازهای اساسی تمام انسان‌ها در دنیا امنیت است. اما در این میان زنان بیشتر از مردان به احساس امنیت از سوی همسرشان نیازمندند. زمانی که او بداند در هر شرایطی مراقب او هستید و هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهید آسیبی به او وارد شود او را بسیار خوشحال می‌کند.

 

او را درک کرده و ببخشید

مواقعی که همسرتان اشتباهی انجام میدهد و یا کمتر به شما رسیدگی میکند، خواسته او این است که او را درک کرده و او را ببخشید. مطمئن باشید با سرزنش کردن و نبخشیدن، هیچ رابطه ای  دوام نخواهد آورد.

 

 

و اما در ادامه، نکات ریز…..

به او هدیه کوچکی مثل گل و یا یک عطر زنانه بدهید.

موقع ورود و خروج در را برای همسرتان باز کنید و بگذارید اول او رد شود.

_در محافل و مهمانی ها با او با احترام و مهربانانه صحبت کنید.

_در کارهای منزل به او کمک کنید.

_تاریخ ها و روزهای مهم مثل ازدواج و تولد همسرتان را به یاد داشته باشید و در این روزها او را  شگفت زده کنید.

منبع: حامی هنر زندگی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقاله های مرتبط :

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments